zaterdag 19 maart 2011

foundation

Ik gebruik ongeveer 5 dagen in de week een foundation, altijd op mijn werk en ook als ik in mijn vrije tijd onder de mensen kom. Als ik vrij ben en thuis blijf, (of alleen even naar de supermarkt ga o.i.d.) dan gebruik ik geen foundation. Mijn huid is verre van mooi. Ik heb een gemengde tot vette huid en grove porien op mijn neus en langs mijn neus. Op mijn wangen heb ik last van couperose (zichtbare adertjes) en mijn voorhoofd is vaak droog. Ik heb altijd wel puistjes, soms wat meer dan andere keren. Meestal heb ik ze aan de zijkanten van mijn kin. Ook heb ik een erg witte huid, ik heb altijd de meest lichte foundation nodig die er is. Soms is het zelfs zo dat het merk geen foundation heeft die licht genoeg is voor mijn huid.
Gelukkig ben ik in de luxe positie dat ik voor mijn werk verschillende foundations krijg en mag testen. Voordat ik de hieronder staande foundations heb gebruikt, heb ik nog andere gehad. Toen was ik nog een stukje jonger en herinner mij deze niet zo goed meer. Ik schrijf alleen degene op die ik mij nog goed kan herinneren.
Van Clarins heb ik als eerste de Teint Èclat Confort SPF 15 gehad. Dit is een vloeibare tot crème foundation. Deze vond ik fijn, alleen was deze misschien iets te vol voor mij.
Daarna heb ik ook van Clarins de Fond de Teint Lisse Minute gebruikt. Dit is een mousse foundation. Hier zitten acacia pareltjes in wat er voor zorgt dat als deze in jouw lijntjes en oneffenheden komen, ze opzwellen door je huideigen vocht, hierdoor worden dus je lijntjes en oneffenheden optisch opgevuld. Ook matteerde deze foundation. Toch vond ik zelf dat hij niet goed hechte aan mijn huid en op mijn voorhoofd erg droog leek. Ik denk dat deze wel goed geschikt is voor de 60plussers.

Hierna kreeg ik de foundation van Clinique Perfectly Real. Dit is een vloeibare foundation geschikt voor een gecombineerde huid. Dit is een goede huis-tuin-en-keuken foundation, niet slecht maar ook niet super goed. De dekking was redelijk, alleen waren mijn grove porien weer niet helemaal weg net zo min als de hiervoor genoemde foundations.

Nu gebruik ik (sinds gister) de Chanel Mat Lumière Fond de Teint SPF 15. Dit is een vloeibare foundation. In één woord, GEWELDIG!!! Deze foundation wint hands down van alle andere foundations die ik ooit gebrobeerd heb. Ik snap dat dit ook een van de favorieten is van de top visagisten. De textuur voelt heerlijk romig aan (ook al is hij matterend) en versmelt erg goed met je huid. De dekking is super, zelfs mijn grove porien dekt hij goed! Bij mijn droge voorhoofd past hij zich ook goed aan. Na een dag zit deze foundation nog net zo goed als toen ik hem 's ochtends had aangebracht. Ook geeft hij een mooie glans op je huid op de goede plaatsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten