vrijdag 5 augustus 2011

cosmetica shops

Er bestaan verschillende cosmetica shops waar je als cosmetica junk aardig je slag kunt slaan. Ik zal even noemen over welke shops ik het heb:
- The Body Shop
- Sabon
- Lush
- L'Occitane
- Rituals
Tussen deze shops bestaan verschillen, maar er zijn ook veel gelijkenissen. Zo zijn deze shops allemaal milieu verantwoord en dragen sommigen van deze producten zelfs het ecocert merk (check http://www.indewatten.com/praatjes/beauty-info/wat-is-nou-precies-ecocert%C2%AE/ voor uitleg). Ook zijn de producten van vele biologisch afbreekbaar en zelfs veganistisch.
Ikzelf heb van al deze shops producten gekocht, gekregen en geprobeerd. Hier zijn wat voorbeelden van de producten die ikzelf fijn vind.
The Body Shop:
De douchegels zijn heerlijk en schuimen erg lekker, helemaal als je ze aanbrengt met een Body Shop puff. Ook heb ik laatst een paar bodysprays gekocht die ik heerlijk vind, vooral in de zomer en voor mee op vakantie. The Body Shop heeft ook make-up. Zelf heb ik ooit een oogschaduw gekocht, maar deze bevalt helaas niet. De oogschaduw die ik heb is nauwelijks gepigmenteerd en hierdoor is het heel moeilijk om wat kleurresultaat op je ooglid te krijgen. Wel heb ik erg goede verhalen gehoord over hun summer make-up lijn!

Sabon:
Deze winkel heeft een luxe uitstraling. Hier kun je o.a. goede scrubs scoren. Ook hebben ze mooie huis- en badproducten. Wel liggen ze qua prijs wat hoger. Ik vind het jammer dat de verpakkingen van glas zijn, dat is wel luxe maar vrij onhandig in gebruik. De glazen potten van de bodyscrubs hebben een erg vervelend dekseltje (denk dekseltje van een appelmoespotje) waar alle olie uit lekt. Ik vind de gezichtsscrub fijn, hier zitten synthetische korreltjes in en eucalyptus wat een lekker tintelend gevoel geeft aan je gezicht.

Lush:
Deze producten zien er erg leuk uit (alsof je ze op kan eten) en zijn allemaal met de hand gemaakt met veel vegetarische en soms zelfs veganistsche ingrediënten. Als je thuis een bad hebt, moet je zeker eens badproducten van Lush proberen. Ook hebben ze erg fijne al voorverpakte cadeautjes van verschillende prijscategoriën die erg leuk zijn om te geven. Ik vind zelf de Dream Cream heerlijk, maar de Dream Wash vond ik minder. Deze schuimde nauwelijks waardoor ik het gevoel kreeg dat ik  niet echt goed schoon werd.

L'Occitane:
Dit is een fijn merk uit de Provence. Heerlijke zachte producten voor gezicht en body.
Ik heb daar zelf ook erg fijne kaarsen gekocht, die er mooi uitzien en een erg subtiele geur afgeven. Ook heb ik daar een lipglossje gekocht en gebruik ik nog een lippenbalsem van L'Occitane die nu bijna op is en aardig van kwaliteit is. De handcrèmes zijn een van de beste die ik geprobeerd heb.
 
Rituals:
Mooie shops met veel verschillende producten. Ook hebben ze make-up.
Als je van een strak interieur houdt moet je eens naar het home assortiment gaan kijken. De geurstokjes staan allom bekend als geweldig. En ook de kaarsen hebben een mooie geur. Ik vind zelf de geur Under a Fig Tree lekker. Helaas vind ik wel dat de kaarsen niet zo mooi uitbranden.
Ik hoor ook goede verhalen over de make-up, maar zelf heb ik deze nog niet geprobeerd. Ook de Douche Mousses van Rituals zijn famous and fabulous. :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten